24 Φεβ 2011

Απτόητοι οι γεφυράδες, αύξησαν το χαράτσι στο Ρίο-Αντίρριο!

Γράφει ο Μαγια
 
Δεν ιδρώνει το αυτί των εργολάβων. Απτόητοι από τις κινητοποιήσεις των πολιτών οι γεφυράδες του Ρίου-Αντιρρίου αύξησαν από σήμερα τις τιμές διέλευσης των οχημάτων. Στα 13 ευρώ (παρά δέκα λεπτά) πλέον το κόστος της απλής διέλευσης!
Χθες, μέρα της γενικής απεργίας φορείς της Αιτωλοακαρνανίας έκαναν παράσταση διαμαρτυρίας στην «Γέφυρα» με αίτημα την αλλαγή της τιμολογιακής πολιτικής της εταιρείας. Στην ανακοίνωσή τους οι φορείς τονίζουν, μεταξύ άλλων, τα εξής: «Θεωρούμε ακριβή την τιμολογιακή πολιτική της Γέφυρας Ρίου – Αντιρρίου, είναι τέτοια μάλιστα που δημιουργεί σοβαρά προβλήματα στην καθημερινότητα των διερχόμενων και των κατοίκων της ευρύτερης περιοχής δίπλα στην γέφυρα, υψώνει οικονομικό φράγμα στην επικοινωνία των δύο πλευρών και δημιουργεί σοβαρές στρεβλώσεις στην.......... ανάπτυξη της περιοχής.
Θεωρούμε ότι είναι αναγκαίο να μειωθεί σημαντικά η τιμή της διέλευσης, να επιμηκυνθεί το ωράριο της διέλευσης με επιστροφή (από 2 σε 6 ώρες, κυρίως το Σαββατοκύριακο) και να υπάρξει ειδική μεταχείριση των λεωφορείων και φορτηγών Δ.Χ. και των μέσων μαζικής μεταφοράς.
Ξεχωριστό ζήτημα, πολύ σημαντικό για εμάς αλλά και για την ανάπτυξη της περιοχής είναι η θεσμοθέτηση πολύ χαμηλής τιμής για τους εργαζόμενους που μένουν στην μια πλευρά και εργάζονται στην άλλη, όπως και για τους φοιτητές».
Ευκαιρία να θυμηθούμε τις βασικές παραμέτρους της αποικιοκρατικού τύπου σύμβασης, που υπέγραψε η κυβέρνηση Σημίτη, με την γαλλικών συμφερόντων κοινοπραξία των γεφυράδων.
Η γέφυρα Ρίου Αντιρρίου κόστισε συνολικά 740 εκ. ευρώ ή 252 δισ. δραχμές. 
Από αυτά:
· Το 10% (74 εκ. ευρώ, ή 25 δισ. δρχ.) το έβαλε η κοινοπραξία που την κατασκεύασε και την εκμεταλλεύεται.
· Το 40% (296 εκ. ευρώ - 101 δισ. δρχ.) είναι η συμμετοχή του δημοσίου, δηλαδή η δική μας.
· Το υπόλοιπο 50% (370 εκ. ευρώ - 126 δισ. δρχ.) είναι δάνειο από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα, με κρατικές εγγυήσεις.
Βάσει των συμφωνημένων, η κατασκευάστρια κοινοπραξία θα εκμεταλλεύεται τη γέφυρα μέχρι το 2039, δηλαδή επί 35 χρόνια. Από την εκμετάλλευση (ξεκίνησε το 2004) υπολογίζεται ότι θα εισπράξει 1,7 δισ. ευρώ, ή 579 δισ. δραχμές. Αν αφαιρέσει κανείς τα 370 δισ. της τράπεζας, υπολείπονται 209 δισ. για την κοινοπραξία, δηλαδή 8,36 φορές παραπάνω από όσα δαπάνησε, ή περιθώριο κέρδους 736%.
Δεν είναι κι άσχημα!
Υπολογίζεται ότι, στα πρώτα 4 χρόνια η κοινοπραξία έχει πάρει τα χρήματά της και της μένουν άλλα 31 χρόνια να εισπράττει.
Και ο βασιλεύς Λεοπόλδος, στο Κονγκό, το 1900, με τέτοιους όρους δούλευε…
Αυτό πανηγύριζε ο Λαλιώτης, όταν έτρεχε λαμπαδηδρόμος πάνω στη γέφυρα με το σορτσάκι και την ολυμπιακή δάδα;…

Δεν υπάρχουν σχόλια:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...